Pluggsöndag

image172



Även om söndagen kanske är den mest sega dagen den här veckan så är det kanske direkt såhär man vill disponera den, historieplugg gör ju inte tillvaron mer rolig direkt. Dock är det ett måste just nu, ska ha läst  boken Rasrisk av Mattias Gardell och ha skrivit bokanalys på denna nu på tisdag. Lite stressigt men det ska nog gå bra eftersom jag för en gång skull har börjat läsa i ganska god tid, stort plus till mig!

Turligt nog fick vi välja bok själva så det är ändå ett ämne som intresserar mig lite, den handlar om relationen mellan svarta och vita i USA under 1900-talet. Det finns grymt mycket som jag inte hade en aning om innan jag började läsa den här boken så lite kul är det kanske ändå.
Dock skulle jag egentligen ha varit med Emma idag men det blev ändrat i sista sekund eftersom jag kände att plugget behövde lite mer tid än jag trodde, tråkigt men sant!

Nu ska jag äta och sen fortsätta att plöja igenom boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback