Vi gör det i repris




Då var man hemkommen från en ganska spontan filmkväll med vännerna. Alltid kul att se en rolig film, snacka gamla minnen och sådär. Särskilt när man kanske inte ses alla samtidigt som man egentligen hade velat.

Det blev en hel del snack om midsommar också. Det blir repris på förra året så om någon vill hitta mig så finns jag ute i en stuga i de småländska skogarna. Jag är annars mer en stadsmänniska men ibland känns det bara skönt att dissa civilisationen och bara försvinna ut där det i princip inte finns någon annan än du själv, dina andetag och givetvis ett gäng med härliga vänner.
Matinköp inför midsommarfirandet har vi delat upp mellan varandra eftersom det är mycket lättare så att inget glöms bort. Jag och två polare till fick i uppgift att införskaffa sill och köttbullar vilket passade mig väldigt bra eftersom det, näst efter jordgubbarna, är i princip det viktigaste för att en midsommar ska kännas som en riktig midsommar ska. Men det kanske bara är jag som tycker det? När jag var mindre tyckte jag även att midsommarstången var en viktig del så jag tvingade alltid mormor att hjälpa mig att bygga en egen liten midsommarstång. Det har dock avtagit helt nu när jag blivit äldre, lite tråkigt för det är ju såhär traditioner försvinner.


Vad är viktigt för att er midsommar ska bli så perfekt som möjligt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

SPRIT! hehe, nä ok men jordgubbar ligger väll rätt högt upp på listan :P

2008-06-18 @ 01:07:22
Postat av: Sofia

God mat, vänner och jordgubbar toppar ju listan hos mig :D

Postat av: Eva

Sill, nubbe, nypotatis och jordgubbar, sång och dans, och glada vänner :D då skulle det varit perfekt :)

2008-06-18 @ 22:55:56
Postat av: Danielle

Jordgubbar, gräddfil, gräslök, sprit, löjliga sommarvisor och snappsvisor, o bra sällskap såklart ;)

2008-06-19 @ 05:53:23
URL: http://syndigtbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback