Det ligger i luften!



Just nu känns det seriöst som att jag har hostat sönder min hals. Allt började i torsdags med lite småhostningar och nu känns det som att jag hostar i princip varannan minut, inte kul alls. 
Man får försöka se lite positivt på det hela, man känner att våren verkligen har kommit för att stanna på allvar nu och det känns grymt skönt. Därför blir det grillning med polarna ikväll, ska bli vädligt mysigt. Kan vara skönt efter en vecka full av arbete på DHL!

Gårdagen var förvånansvärt lugn, första fredagkvällen på evigheter som jag spenderar hemma framför TVn. Faktiskt ganska skönt att bara ligga där på soffan med en mjuk flisfilt över sig och bara  ta det lugnt för en gångs skull. 
Kollade på programmet Talang 2008 och jag måste säga att det var ganska underhållande. Många duktiga människor som faktiskt har en talang men även en massa vrickade typer som verkligen gör allt för att synas. Blev dock besviken över att en av de tävlande inte fick spela Titanic på sin såg men istället fick man höra en lite melodi framförd med ett bowlingklot. Ganska duktigt gjort men ändå smått vrickat.
Det som dock fångade min uppmärksamhet mest var inget märkvärdigt egentligen. En liten flicka på 5 år som skulle rocka rockring och självklart fick full pott i poäng av juryn (videon ovan). Inget speciellt trick egentligen men just för att det var ett barn så blir det helt plötsligt en stor grej. Tydligen främst för att hon var så himla gullig och utstrålade söthet, och jag kan inget annat än att hålla med. Jag är annars inte personen som förespråkar barns medverkan i tv eftersom de sällan gör någon beundransvärd insats men detta var faktiskt väldigt sött!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är inte särskilt ovanligt kanske, men som Bert Karlsson sa "Jag vet att det är svårt" och om då en femåring kan göra det så bra som henne så blir det väl en slags talang ^^ hehe, och ja hon var skitsöt!

Postat av: Danielle

riktig talang! snacka om att kunna sin grej när hon bara är 15 år. Knappt jag kan rocka ett varv m en såndär. Hon förtjänade verkligen att gå vidare!

2008-04-22 @ 21:24:23
URL: http://syndigtbra.blogg.se
Postat av: nadja

hon var så gullig

2008-05-05 @ 13:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback