What a fucking week..



Att jag sitter uppe såhär sent är nog inget som någon av er tycker är ovanligt, i alla fall inte för er som känner mig. Men för ovanlighetens skull har jag gjort något nyttigt. Hör och häpna, jag har faktiskt pluggat till provet i matte som jag ska ha imorgon. Är nervös som fan eftersom detta provet verkligen är hyperviktigt för mig men det ska nog gå skitbra, har ju pluggat och förstår det mesta så varför oroa sig då? *andas djupa andetag*

Detta är ju inte det första provet denna veckan heller, satt i tre timmar (!!) i tisdags och skrev nationellt prov i tyska som jag bara är halvsäker på men det ska förmodligen också ha gått bra. Min gamla tyskalärare sa att jag hade oanade tallanger inom just tyska och det får man ju lita på då tycker jag.
Förutom att plugga till prov så har jag jobbat mig igenom de 5000 uppgifterna som jag tidigare berättat om och jag börjar faktiskt bli klar, vilket känns jättebra. Dock fick jag reda på idag att samhällsuppgiften som jag trodde var till måndagen efter balen i själva verket är till denna måndagen (!!). Ännu en arbetsuppgift är ju precis vad jag behöver i min stressiga tillvaro xD. Samtidigt känns det bra att veta att efter måndag är allting slut och jag kan softa som jag brukar göra och kanske må bra, till skillnad från denna veckans dagar som mer eller mindre har plågat mig.
Dock finns där vissa roliga inslag i tillvaron också. Idag när jag och Danne var på väg ner mot stan så stannade jag för att ta en Metro. Precis när vi står där så kör där förbi en blå skåpbil i full fart och någon med äkta bonnläpp-dialekt skriker "VITA BÖGIGA BRALLOR"  Detta var då antagligen riktat mot mina vita jeans, men bonnläppar har ju aldrig haft stil så det ska de inte ha skulden för. Först stod jag och Danne bara och kollade på varandra för det är ju inget normalt beteende att köra runt i skåpbil och vråla, särskilt inte när rösten låter som om man var uppfödd bland grisar och kor. Sen började vi bara garva för att det var så jävla mobbat. Så visst händer det roliga grejer också ;D.

image38

Men nog om min aningen fuckade vardag, vi byter istället ämne till biobesöket i onsdags. Såg ju Pirates of the Caribbean 3: "Vid världens ände" med Balla, Nicke och mina älskade luder. Slår vad om att Johnna var lite packad,  vi börjar ju bli vana vid att se henne i detta tillstånd ;D. Men nu tillbaka till filmen, kan lätt säga att jag tyckte att det var den bästa i trilogin och att den har bland de bästa filmslut jag någonsin sett. Även humorfaktorn är högre än någonsin, till och med cepet Orlando Bloom kan skämta i den här och då har det verkligen gått långt. Dock satt jag den mesta tiden och skrattade åt Johnny Depp och dregglade över Keira Knightley som var riktigt het som vanligt. Kort sagt är det en väldigt sevärd film som verkligen alla borde se!

Något som jag inte heller får glömma att nämna är ju det att allas vår lilla Robert Nicolai Balla fyllde 18 igår. Grattis på födelsedagen, hiphip hurra osv. ^^. Hann tyvärr inte gratta eller något sånt på den stora dagen på grund av plugget (hemskt när skolan är så viktig att den går före vänner ellerhur ?) men vi ska hem till honom imorgon och tills dess ska jag ha brainstormat fram en bra födelsedagspresent.

Fick ju min första lön idag så det är ju självklart att jag måste ut på stan imorgon då och sätta sprätt på lite pengar. Dock hade f*ttorna glömt att jag även jobbade på Valborg så några hundralappar fattades det men summan blev ändå helt okej så jag gnäller inte. De kommer att finnas på lönen nästa månad istället och det är jävligt bra med lite extra pengar på den eftersom jag bara kommer att få lön för en arbetsdag då. Men just nu är det enda jag tänker på att jag har tusenlappar att spendera och detta ska jag göra imorgon efter provet som belöning för att jag varit så duktig (som alltid alltså ^^).

Wish me luck at the test and all the other shit I have to do ! Kyssar på tjejerna !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback