Sköna maj välkommen



image33


Nu är det officiellt vår. Vintern är borta och sommaren närmar sig. Fan vad man längtar till studenten nu, vill bara sluta och påbörja något nytt.

I förrgår var det Valborg men jag kan inte påstå att jag hade roligt direkt.
Dagen började för mig kvart i fem på morgonen eftersom jag började jobba klockan sju och bussen till Klippan gick tio i sex. Det första jag fick göra när jag kom dit var att lasta av en hel container med kaffekokare och lasta dem på pallar, trodde fan att det aldrig skulle ta slut men till sist nådde jag väggen i containern och kunde äntligen pusta ut. Efter rasten kom chefen igen och sa att han hade ett jobb på lagret till mig och jag bara tänkte "ååhnej inte fler kaffekokare" men det visade sig att en filur på kontoret behövde hjälp med några skyltar som skulle lamineras, märkas med rätt nummer och sättas upp i de olika lagergångerna. Resten av dagen satt jag alltså på kontoret och fixade med dessa skyltar, bättre kunde det inte bli.

När jag slutat sprang jag till bussen, bytade till tåg i Åstorp och hann precis med bussen hem till Ekeby. Nu var det ju bråttom eftersom jag visste att jag inte skulle vara i Ekeby förrän vid sex-tiden och bussen till stan skulle gå tjugo i sju. Jag vet inte hur jag lyckades hinna med att äta, duscha och fixa till mig och ändå vara tidig till bussen men det gick tydligen.
På bussen träffade jag Sanna min babe och alla de andra och inne på Knutan träffade jag Danne. Danne och jag var bjudna på förfest hos en tjej i klassen så vi stack nästan direkt. Det var helt okej, vi drack och hade ganska roligt faktiskt. Danne försökte leka gymnast och skulle stå på händer men slog över och landade i en blomkruka istället. Vid tolv tog vi bussen till stan och drog in på krogen. Sen ringde Sanna och jag gick självklart och mötte henne. Jag tyckte redan då att kvällen var körd och orkade därför inte dra vidare till någon annan fest. Sanna, som var halvt väck, var inte heller så sugen på att fortsätta festa så vi drev mest rundor med resten av folket tills bussen gick till Bårslöv fem i halv tre. Jag sov och hade myspys hos Sanna som vanligt men var tvungen att åka tolv dagen efter eftersom jag skulle till Väla med morsan och farsan och kolla på kostym till studenten. När jag sen kom hem vid fyra var jag helt slutkörd eftersom jag nästan inte sovit något alls de två föregående nätterna så jag somnade på sängen och vaknade inte igen förrän vid halv åtta.
Resterande tid av kvällen har jag mest suttit här vid datorn och segat (som vanligt). Imorgon är det skola igen, hurfan ska man orka ? Börjar kvart i nio med biologi av alla jävla ämnen man kan ha men jag överlever väl, man är ju inte bäst för ingenting, haha.
Efter skolan ska jag och Danne förmodligen ta en tur ur på stan och kolla var man kan hyra frack. Man är ju bara på studentbal en gång i livet och då ska man självklart ha frack och inget annat.

Jag avslutar med ett klockrent citat från Förstörda För Livet: Pengar gör ju ingen lycklig men jag gråter hellre i en Porsche än en Saab.



Ha det bra alla ! Kisses for the girls !




Kommentarer
Postat av: Amelie

Usch, kan tänka mig att du inte vill se en kaffekokare på ett bra tag nu ;P
Synd att Valborg inte blev riktigt som planerat. NI SKULLE HÄNGT MED OSS :'O Då hade du ju fått vara med söt-Sanna hela kvällen också ;D
Tänk, Freddson i frack - fräckt !
Och självklart kan jag hjälpa dig pimpa bloggen! Jag ska själv också ändra min snart + Elles (förmodligen) så vi kan ju köra på en heldags pimpande, vad sägs? ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback