Hej Hej Sommar !


image34



Det är måndagkväll och jag gör som vanligt inget vettigt. Msn som vanligt och lyssnar på Lotteri med Winnerbäck (ja jag vet, jag är skumm). Idag har vädret varit en aning tråkigt men helgen har varit helt underbar, sommarväder är fan det bästa som finns !!
Denna måndagen har varit en väldigt ovanligt måndag eftersom jag har hunnit med ovanligt mycket, brukar alltid annars vara den segaste dagen på veckan. Jag slutade tidigare idag eftersom vår näringsläralärare för en gångs skull var SNÄLL (!!!) och lät oss gå tidigare.
Jag skyndade mig ner till centrum för att prova ut en frack till skolbalen i slutet på månaden. Hade varit där tidigare på dagen också men då var filuren som äger butiken inte där såklart utan skulle inte komma tillbaka förrän vid två. När jag nu då kom ner vid tre så var han i och för sig där men tydligen var han upptagen med något och bad mig komma tillbaka en timme senare, snacka om att jag blev lack.
Istället för att bara gå och slå igen tiden någonstans i stan så tog jag bussen ut till Väla där jag fått ett tips om att J&J sökte personal just nu plus att jag sedan länge har tänkt att lämna in en CV på Carlings nu inför sommaren. Tjejen på J&J ställde många frågor som jag svarade bra på och chefen på Carlings känner jag ju redan lite så det känns som om att jag har en bra chans att få på båda ställena. Jag har ju redan ett jobb med en hyfsad lön men hårt arbete är inte riktigt min stil, trivs mer med att glida haha ;D.
När jag sen kom tillbaka till stan gick jag direkt till stället där jag skulle hyra frack och allt gick väldigt fort, tog i princip bara en kvart, så jag hann med bussen hem vid tjugo i fem. Jag gjorde alltså allt på mindre än två timmar (!!!), det kan man kalla snabba ryck tycker jag.

Bra start på en ny vecka tycker jag med tanke på att förra veckan mest var en softvecka. Skolan började inte förrän på onsdagen eftersom det vara första maj och Valborg måndag-tisdag vilket jag var mycket nöjd med.

onsdagen hände i princip ingenting, segade mig igenom igenom en biologilektion och en religonslektion och slutade härligt tidigt redan kvart i tolv.

Torsdagen är min korta dag och slutade redan efter första lektion vid tio. Stack därför med Danne ut på stan och kollade vilka ställen som hyrde ut frack nu inför balen. Hittade två ställen, det ena fattade man inte vad säljaren sa eftersom han bröt som fan. Den andra verkade vara ägd av en jävla häxa, hon såg fan inte normal ut och kärringen som satt bredvid hade ett öga som var större än det andra så det lämnade jag illa kvickt. (Tur att morsan hade kontakter i en fin affär så att jag slapp handla av de idioterna xD)
På kvällen var jag med några polare och såg förhandsvisningen av Spiderman 3 i Ängelholm. Riktigt bra film trotts att det hände så mycket, ingen risk att man blev uttråkad i alla fall ^^. Tidningarna gav den dålig kritik men jag ger den lätt tio utav tio möjliga. Innan vi skulle se filmen var vi på en pizzeria som tydligen var Olympisk mästare i pizzabakning osv. Tjejen som serverade råkade tappa Jeppes ena pizza-slize på golvet men vi tänkte inte mer på det. Precis innan vi ska gå kommer det in en helt ny pizza som ingen hade beställt och alla kollade på varandra som frågetecken, då får vi veta att vi fått den eftersom de tappade EN bit på golvet tidigare. Snacka om att man ska käka där oftare och fälla den som serverare så att den tappar en eller två bitar haha xD.

Fredagen var också en mycket soft dag, slutade vid lunch och drog även denna dag ut på stan för att göra ärenden inför studenten. Idag gällde det kostym till själva studenten men där jag skulle köpa hade tydligen sålt slut på de vanliga storlekarna men skulle få in nya någon gång under veckan. (Var där även idag men det fannas inga idag heller så han fick mitt nummer så får han ringa mig istället)
Ingen givande eftermiddag helt enkelt så jag drog hem och väntade mig att det skulle bli en mjukisfredag hos Jonne men framåt kvällen ringde Ricky och det slutade med att vi drog på streetrace inne i stan. Polisen kom två gånger så alla fick flytta sig men det var ändå kul och bättre än att bara sitta hemma !

Ja lördagen går vi inte så mycket in på. Kan bara säga att jag låg och solade på dagen och kvällen innehöll en del Jägermeister, öl och kroggar xD.

Jag vaknade tidigt igår, söndag, med en världens bakfylla och jag skojar inte när jag säger att min lever dunkade lika mycket som mitt hjärta. Klockan var då runt sju men jag orkade inte krypa ut i köket och göra frukost förrän klockan var runt tio. När jag tryckt i mig mina bullar och kände att jag kunde stå på benen och gå normalt så gick jag ut i solen och somnade där till någon gång vid fem. Drog till Jonne där Ricky redan var och hade kommit på att han skulle kalla mig för geten (? xD). Vi stack ut en runda i byn och njöt av det soliga vädret, så skönt att sommaren nästan är här på riktigt.
Ricky stack hem och käkade efter ett tag och sen ville han ut och spela fotboll, Jonne ville som vanligt men jag dissade och drog hem istället. Klart fotboll kan vara kul men inte för ofta xD.

I morgon är det tisdag vilket innebär lång tråkig dag. Tar bussen fem i sju och åker inte hem igen förrän fem över halv fem (!!!). Avslutar med tråkig tyska men vi tittar just nu på en film vilket är jävligt skönt. Alla tyskalektioner där kärringen håller käften är bra tyska lektioner, finns inte många människor som är så störiga och på påfrestande som den. Men får se det positivt, om ett dygn är tisdagen över ;D.

Ha det bra alla ! Kisses on you Sanna !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback