Spring 2007 will be great



Jag börjar denna bloggen med att berätta om lördagen förra helgen (17/3) eftersom att det var en väldigt rolig kväll. På den kvällen var man ju på Rickys 18-årsfest. Dock tog det ju ett litet tag att komma dit eftersom Andy påstod att han visste en väg som var kortare än den vanliga. Självklart funkade inte det utan vi fick vända efter att ha gått halva "genvägen" och gå ett annat håll som var längre. Dock slutade det med att vi skyllde på Jonne, vet egentligen inte varför men har för mig att det hade något att göra med att han gick först xD. Väl framme kunde vi ta det lugnt eftersom det inte kommit så mycket folk så vi satte oss till rätta i soffan, tog vars en välkomstdrink och började rada upp våran egen dricka. Efter en stund började folk trilla in och festen kunde börja. Det blev en rätt så vild och väldigt händelserik kväll på både gott och ont  men sammanfattar jag kvällen så kan jag lugnt säga att det var mest plus över det hela. Ricky är helt klart bäst på att fixa fest (!).


image21


För övrigt har dagarna bara rullat på som vanligt med plugg och dylikt fram tills i fredags. Då var man med gänget hos Jonna och hade filmkväll. Vi såg en film som hette "Fragile" som kallades för skräckfilm men som visade sig vara mest löjlig (precis som de flesta andra skräckfilmer). Jag somnade till lite ungefär i mitten och vaknade inte förrän Jonnas kompis Emil kom in och skrek något xD. Sen såg jag slutet som även det var jävligt dåligt. Efter filmen gjorde vi inte mycket mer än att flumma och snacka skit precis som vi brukar. Jag var med på noterna i början men i slutet tappade jag energin lite på grund av en sak som ligger i mina tankar och stör väldigt mycket just nu. Dock lyckades jag ändå hålla masken väldigt bra utan att någon direkt märkte något vilket nog var det bästa.
På lördagen vaknade jag väldigt sent och fastnade framför datorn precis som vanligt. Framåt kvällen drog jag hem till Jonne och softade och hade roligt precis som en helt vanlig lördag brukar vara och söndagen spenderade jag bara hemma och gjorde en massa helt ointressanta saker.

Idag, måndag, fick jag skippa min sovmorgon för att jag skulle hämta mitt studentpacket i skolan som innehöll studentmössa plus lite annat smått och gott. Lite segt men det var det värt. Mössan är jättefin (!!) men vad annat kan man vänta sig när det är jag som har bestämt hur allt ska se ut. Man kände verkligen någon form av student-stämning när man hade hämtat det, att slutet är nära och att man sedan är fri vilket kändes jävligt bra. Jag har börjat att planera studenten igen och det ser faktiskt ljust ut och jag räknar med att ha en av mitt livs bästa vecka hela den sista veckan med bal och allt vad den har att erbjuda.


image22


Nedräkningen början ju redan på fredag. Tempel i stan har utekväll för speciellt egnat för studenter och dit ska man ju självklart då :).  Tror att det kommer att bli sjukt roligt. För att komma in behöver man dock inte vara student, räcker att man är 18, så Ricky ska nog också hänga med så vi kommer lätt att äga stället ;D.

Idag hade jag även en sjukt lång håla så jag och Razzta passade på att  dra ner på stan ett tag och jag gjorde ett försök att hitta några snygga vår/sommar-skor. Vi gick igenom ungefär varenda skoaffär på Kullagatan och resten av stan och till sist fastnade jag för ett par vita Lacoste på Håkanssons (bilden nedan), riktigt snygga om man frågar mig ;). Letade även efter en annan sak men det kan jag tyvärr inte nämna här eftersom jag vet att många läser min blogg och där finns en som inte borde veta (i alla fall inte än) ;).

image23


Ha det bra alla ! Kisses for the girls !




Kommentarer
Postat av: Amelie

Du har såna niggahlips ^^ Pluta for me!
Har du bestämt hur mössorna skulle se ut? :O Eller var det bara din mössa? Jag hänger inte med i studentvärlden... Men du får inte sluta! Vem ska jag då spendera mina hålor med? O.o
Och tack för den fina kommentaren, finns alltid här för dig med (:
Du var förresten superfin i håret igår - like, like a lot!

Postat av: Pelle

Nej, om man inte ska se den där mössan snart ;) o vad tror du egentligen att mitt "allt bra?" sms handlade om där hos Jonna..? Jag är inte helt clueless hjärtat, det vet du ;) But its gonna be OK. Nej, du får inte sluta skolan :( det betyder att vi snart gör det. Blää. Helgjobb is the shit ;)

2007-03-28 @ 18:39:54
URL: http://pyrefly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback