En vecka kvar




image44


Bilden är från i torsdags (31/5) på 2007:s skolbal i Helsingborg. Lätt en av de roligaste kvällarna i mitt liv.
Tänkte börja med att lite kortfattat sammanfatta balen. Kvällen började, kan man säga, med att morsan skjutsade mig in till stan och sedan följde med mig till Knutpunkten och tog lite bilder där alla andra för övrigt också hade samlats. När jag äntligen blivit av med henne började jag leta upp mina klasskompisar. Vi var ju några stycken som skulle åka limousine dit, vilket var riktigt nice. Innan limon kom bjöds det på champagne och vi flummande, snackade och några tog bilder. Efter en halvtimmes väntade kom limon och vi packade oss in och kände hur soft det var, alla verkligen kollade när man gled förbi.
Väl framme flummade man mest runt, letade upp folket som åkt bussen dit för att sedan ta sig till det enorma partytältet där vi skulle bli serverade. Mina bordsdamer hade kortats ner till en bordsdam men det var illa nog faktiskt och vi växlade inte speciellt många ord. Som tur var satt där en jättetrevlig tjej framför mig som var jättetrevlig och de andra var, även dem, trevliga och vi var nog ett av de borden som hade trevligast. Maten var för övrigt också helt okej, det uppstod vissa frågetecken angående vissa ingredienser men det var inte mer med det.
När det blev dags att dansa första dansen med sin bordsdam gled jag undan lite smidigt bort till baren och tog en öl istället, någon bortförklaring måste man ju ha. Lokaliserade Danne under tiden och fick honom och Malin plus några nissar till att hänga med mig och ta första bussen tillbaka till stan och efterfesten på The Tivoli.

Väl inne på The Tivoli märkte vi dock att det var ganska tomt så vi satte oss ner och snackade och väntade på att det skulle fyllas upp lite. Jag var fortfarande lite lullig på det jag druckit under kvällen så jag kände att jag skulle klara mig ett tag till. Men när stället började fyllas vid ett så drog jag direkt till baren och beställde in jäger och en stor stark till att börja med och sen gick allting som på rälls. Hela kvällen var verkligen jätterolig och jag var helt slut i kroppen efter allt dansande när jag klev av tåget i Vallåkra vid sex samma morgon. Morsan klagade mest över att jag stank sprit och visst hade det blivit dricka för några hundra men tyckte inte att det var något att klaga över. Jag hade haft roligt på min studentbal och det var det som räknades. Lätt en av de bästa dagarna i hela mitt liv och en jävla bra början på en vecka som förhoppningsvis kommer att bestå av mycket festande.

Fredagen spenderade jag till största del i sängen eftersom jag var bakis som ett svin och jävligt trött. Vaknade vid tre och kom fram till att jag inte orkade lämna fracken den dagen. Somnade en stund till innan jag gick upp, duschade och käkade och sedan drog hem till Jonne tha määhn. Alltid skönt att hänga där dagen efter en fylla, och alltid annars också såklart.
Likaså har jag gjort idag plus att jag äntligen har fått köpt skor till studenten, riktigt nice är dem och tror att de kommer se extra nice ut till kostymen. Mindre än en vecka kvar till studenten nu, längtar nästan !

Ha det bra alla ! Ha en härlig vecka för det ska jag ha eftersom jag är ledig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback