When he was nineteen


image69



Vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag är förkyld som fan, jag ska till mitt supersega jobb imorgon och morsan och farsan bara gnäller. Tillvaron kan inte bli mycket mer krävande än vad den är just nu. Det enda som skulle kunna göra saken värre nu är att jag förlorar någon nära. Vill egentligen inte ens tänka på det men just nu verkar det som om all skit kan hända.
Som tur är har man vännerna i alla lägen, även den här gången. Kvällen spenderade jag därför med de underbara människorna hemma i Sossas systers lägenhet eftersom hon är där och passar syrrans katt. Alltid jättemysigt med film.
Nu sitter jag dock här och vet inte om jag är på väg att bli sjuk eller inte. Pappa har hunnit gnälla på mig redan i alla fall like he always does. Allvarligt talat vill man mer eller mindre slå ner honom när han är så här.

Helgen och festivalen har i alla fall varit riktigt nice. Fredagen var jättebra till en början tills folk började försvinna och man stod där ensam med Lotti och det inte gick att få tag på någon. Lotti är hur go som helst men jag blev ändå irriterad. Efter ett tag hittade man dock något fulla Julia och Gabriella som vi hängde med resterande tiden innan bussen hem gick.
Dock ringde Danne efter några timmar och frågade var jag var, jag blev lite chockad eftersom att man varken hade sett eller hört ifrån honom sen förfesten fyra timmar tidigare. Men tydligen hade han varit i goda händer hos en söt tjej, vilket kändes bra. Någon som hade haft en nice kväll i alla fall.

Dagen efter var sista dagen på festivalen och min 19-årsdag på köpet. Efter att ha blivit firad av släktingarna stack man in till stan med Jonne, Andy och Nicke. Inne vid hållplatsen möttes man av tjejerna. Hur härlig kväll som helst med sköna artister, kul folk och lagom med dricka. När kvällen började gå mot sitt slut drog vi in på ett nice ställe nere vid Norra hamnen och jag beställde in min champagne som jag velat ha i princip hela dagen. Efter att ha druckit en flaska själv var jag ganska borta så slutet av kvällen är bara suddiga minnen, men roligt hade jag kan jag intyga.

Nu ska man dock sova snart och om bara några timmar ska man upp och jobba. Funderar på att hitta något nytt mycket fort och sluta där jag jobbar nu. Folket där har verkligen ingen hjärna över huvud taget känns det som och arbetsuppgifterna är monotona och tråkiga. Jag vet inte vad ni tycker men jag vill i alla fall få ut något av min arbetsdag och inte bara känna mig överflödig. Ger det denna veckan också men sen vill jag nog vidare, jag är värd och kvalificerad för så mycket mer än detta.

Ha det bra alla !! Kisses for the girls !!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Verkar som de flesta fått sig en släng efter festivalen men hoppas att du hade kul i alla fall, trots att vi hela tiden tappade bort folk osv. Du såg ut att vara ganska glad i lördags ändå, så go & lika söt som alltid ^^ Grattis igen :D
Och hoppas det löser sig med jobbet, du är kung Freddson - visa dem (;

Postat av: RaXha

D e bara att inse Freddeman, att bo i ekeby är ett hanikapp även när mna söker jobb :P (no offense ekebyare :P)
Jävla taskigt att du inte bjöd mig på champis faktiskt, iofs borde väll jag va den som bjöd eftersom d va du som fyllde å och allt.. menmen.. måste berätta för dig vad som hände när jag stack iväg med anna sen, men d tar vi sen!

2007-08-01 @ 18:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback