Three more days to go




timetime


Ja, här sitter jag och klockan börjar närma sig fyra på morgonen. Somnade som vanligt på sängen vid tio så jag är i pricip så pigg som jag kan bli. Ska "upp" om drygt två timmar eftersom jag jobbar i Klippan den här veckan. Förstår inte hur jag orkar egentligen. Jobbet är skit, arbetstiderna är skit om man räknar in hemresan och ändå gör jag det. Men jag antar att det duger ett tag till, i alla fall i tre dagar.

Sen är man ledig i två veckor, ska bli hur skönt som helst och under den tiden ska jag faktiskt försöka fixa något annat. Men framför allt ska jag njuta av att vara ledig, bara bry mig om mig själv och kanske blir det några soliga dagar på stranden också vilket jag hoppas på. Visst, solarie är helt okej men att softa på stranden hör till sommaren i allra högsta grad tycker jag.

Detta är första året som jag inte har ett helt sommarlov att göra vad jag vill med och det gör att man uppskattar sin lediga tid mycket mer. Nu kan man inte vakna varje morgon vid ett, gå upp och käka och sen göra precis vad som faller en in. Men å andra sidan tjänade man inga pengar på att bara gå hemma, vilket man gör nu.
Även om mina föräldrar betalar det mesta fortfarande så känns det så skönt att tjäna egna pengar och kunna köpa det man vill helt själv, framför allt kläder då om jag ska vara ärlig. Man är ju inte shopaholic för ingenting.

19-årsdagen börjar också närma sig. En av de sköna grejerna med min födelsedag är att den infaller under Helsingborgsfestivalen så jag behöver aldrig lägga någon direkt energi på att planera något stort här hemma eftersom man ändå ska in till stan efter att man har käkat lite smörgåstårta och snackat skit en stund. Dock börjar födelsedagar tappa den där laddningen av lycka som infann sig varje år när man var yngre. Den spännande känslan när man låg där i sängen och väntade på att morsan och farsan skulle komma in med packet och ballonger och sjunga för en är nästan helt bortblåst och har ersatts med tankar som i stil med "Jaha där kommer dem, undrar vad där är i det där packetet. Säkert den där mobilen jag valde ut i veckan". Tur att man har en hel kväll full med festande och dricka framför sig också, för det ser jag verkligen fram emot.

Ha det bra alla ! Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Jag tror nog att du tycker att det är lika kul fortfarande;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback