The rain keeps falling


image55


"The summer rain is falling like its never going to stop, it's been ages.
Puddles form on city corners, businessmen they leap between the edges.
Umbrellas take up battle spots but nature's fury always proves much stronger."




Ja, då var det äntligen helg igen, efter en nästan hel men väldigt regnig arbetsvecka. Dock jobbade jag inte i torsdags natt på grund av att jag hade "stukat foten". Skulle jag ha varit ärlig så hade jag sagt att jag var trött i skallen på grund av att folket jag jobbar med är så satans tröga men det hade nog inte fungerat som förklaring så det blev till att hitta på något snabbt. Kändes otroligt skönt att få sova på natten istället för att slita som ett djur måste jag säga.

Bio blev det i alla fall tidigare på kvällen i torsdags, såg Die Hard 4.0 (bilden nedan) med polarna. Riktigt bra var den, Bruce Willis är alltid lika iskall och cool. Ett måste för alla dem som har sett de andra Die Hard-filmerna och även för er andra som inte har gjort det. Personligen gillar jag första filmen bäst men den här kommer lätt på andraplatsen, den hade verkligen allt en uppföljare kan ha.


image55


Dock var det inte lika underhållande att ta sig till bion eftersom det ösregnade och har gjort det i princip en månad nu. Det är översvämmat på väldigt många ställen, och vattenpölarna är så djupa att de slår typ två meter höga vågor upp när bussen kör igenom dem. Det värsta med detta är att detta ska vara högsommarmånaden juli men det känns mer som slutet på Augusti.

Tur att man jobbar nu när vädret är skit och inte sen när solen kommer. Bara en vecka till, sen ska jag vara ledig i två veckor för hela slanten. Typiskt nog missar jag ändå Båstad-veckan nästa vecka, typ den enda tillställningen på året som är värd att åka på. Hade faktiskt sett fram emot det men nu ska jag jobba istället som en annan loser. Får festa dubbelt upp nästa år för då ska jag verkligen dit.

image53


Ha det bra i Båstad, ni som ska dit ! Kisses for the girls !



Kommentarer
Postat av: Amelie

Lilla Fredde, inte lätt att umgås med tröga människor :/ Men blää, när du slutar jobba så börjar ju jag... bara för det kommer ni säkert ha fest varje dag xP Och what's up med att gå på bio utan att berätta för mig? Evooool :'O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback