Ledighet smakar gott



image59


Ja då har mina två veckors ledighet börjat och kan det bli en bättre början än att solen skiner och att det är minst 25 grader i solen? Skulle inte tro det. Fick gå upp tidigt eftersom vi hade bestämt att ta bussen till stan redan vid tio, vilket jag inte hade något emot. Man vill ju ha chans att välja ut en bra plats på stranden att ligga på så att man har utsikt över allt och nära till kiosken. Vi lade ut våra badlakan på stället det vi brukar ligga på sommaren, väl berövat och nära till det mesta.

Vi låg och stekte till ungefär tre för att sen ta buss hem vid fem i fyra. Jag hade andra planer för kvällen så man ville ju hinna hem för att duscha och sådär. Skulle vara tillbaka i stan igen vid sex för att gå på informationsmötetrafikskolan, tro det eller ej men jag har faktiskt börjat ta tag i min körning och ska ta mitt körtkort nu i sommar. Mötet kändes inte speciellt nödvändigt eftersom det bara bestod av självklar fakta och sådant som jag redan hade kollat upp, t.ex. vad de olika packeten kostar och dylikt. Har tänkt mig att åka in redan imorgon och få ut boken så att jag kan börja läsa på men även boka körlektion. Bäst att komma igång nu så att man blir klar fort. Vill så gärna ha körkort så snabbt som det bara går.

Helgen har också varit helt okej, för att gå in på något helt annat. I fredags var vi ett gäng ute på krogen, det var jävligt kul med tanke på att det var enda sen studenten (!!!!) jag var ute sådär sist. Mycket folk, sprit ,partystämning och sen är fredagskvällen perfekt. I och för sig var det inte så svårt att lyckas med en bra kväll eftersom att det alltid har varit något som har sabbat kvällen på de senaste festerna jag har varit på, privatfester ligger långt ner på min minuslista just nu alltså.
Lördagen bestod sedan mest av softande, precis som de flesta andra dagar efter att man har varit ute kvällen innan. Man mår ju nästan aldrig bra efter en utekväll, den som aldrig har upplevt bakfylla har tur säger jag bara. På kvällen drog jag hem till Jonne och vi kollade på filmen "Blades of glory" (bilden nedan), ganska bra men jag hade väntat mig mycket mer humor. Dock en bra film som är värd att se.
På söndagen åkte jag och mina föräldrar ut till mormor och morfar eftersom mormor hade fyllt år på fredagen. Jag hade ju även lovat att hjälpa henne lite i trädgården och duktig som jag är så höll jag självklart mitt löfte. Jag sågade i stort sätt ner ett helt träd, klippte hennes gräsmatta osv. Var inte riktigt på humör den dagen men jag kan ju inte svika mormor när jag hade lovat, hon ger ju mig så mycket pengar så jag kunde bara inte. Självklart blev hon även nöjd med resultat, så är det alltid när jag gör något.


image58


Dagens väder
ser dock inte lika ljust ut som början av min ledighet har varit. Regn och åska ska det bli så det blir väl film och softande för hela slanten. Förutom att jag ska till körskolan då, som sagt så ska jag vara duktig och börja direkt. Resten av veckan ser också rätt så mörk ut så det lär bli mycket tid över för pluggande till körkortet. Så skönt det ska bli när man sedan har det i handen. Har börjar fundera på vad jag vill ha för bil och just nu lutar det mot en fin BMW i silvermetalic, men förmodligen kommer jag att hinna ändra mig flera gånger innan det väl är dags att köpa ^^.

Ha det bra alla ! Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: Amelie

Så lyxigt, precis när du börjar din ledighet börjar solen stråla som aldrig förr! & jag började jobba, suurt säger jag bara! xP men är glad för din skull Freddson ^^ Snygg bloggen har blivit förresten, pimpade du själv? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback