En grå sommar



image52


Ja vad ska man säga, just nu är det mesta tråkigt och innehållslöst så jag ska fatta mig kort. Jag har börjat jobba natt igen och det är på sätt och vis skönt men samtidigt vill jag bara vara ledig. Har tänkt mig att börja min ledighet efter denna veckan och ha fritt tre veckor framöver. Eftersom att jag är timanställd så kan jag ju flexa nästan som jag vill och det är skönt.

Skulle egentligen inte ha jobbat igår men blev hastigt ringd vid tio-tiden på kvällen och hämtad en kvart senare av min chef, hatar när de inte kan ha någon framförhållning men det är väl så det funkar i denna branschen. Kvällen var lugn i alla fall och allt var lastat och klart vid kvart över fem fast att det bara var jag som lastade packet. Eller så var det jag som var effektiv som fan, tycker att den förklaringen låter bättre faktiskt ^^.
När jag tagit mina saker och var på väg ut fick jag en snilleblixt, varför vänta på bussen i två timmar när man kan gå hem? Två timmar senare var jag hemma helt slutkörd efter att ha gått ungefär två mil hem men nu vet man att det går i alla fall.

Efter tre timmars sömn gick jag upp och stack till Väla med Danne. Längesen vi gjorde något så varför inte liksom? Så jobbigt nu när man har pengar också för då hittar man alltid saker man vill ha. Köpte en skitsnygg tröja från Tiger och kosta vad det kosta vill fast när man summerar alltihop så har det ju kostat en del. Tror jag är uppe i strax över tretusen på bara en månad i bara kläder, jag får fan ta det lugnt men det är inte alltid lätt.

Får ju inte glömma Jonnas fest i fredags. Hade riktigt kul, längesen man söp på riktigt ju så självklart hade man roligt, i alla fall fram tills vi skulle dra ut på krogen. Fick ta hand om en väldigt speciell person men mer behöver vi ju inte säga ^^. Det kommer ju fler fredagar och Tivoli är ju alltid Tivoli så jag missade nog inte något.

Ska strax ta mig till bussen och sen till jobb. Orkar egentligen inte men man kan ju inte säga nej till att tjäna pengar precis. Kommer jobba natten hela veckan ut som det ser ut nu och det är jag tacksam för, hellre det än att sega bort dagen. Som jag tidigare sa så har jag dessutom bara sovit tre timmar så jag är inte speciellt pigg heller men det ska väl gå, lär väl sova bort mycket av dagen imorgon istället men vad gör det när det regnar?
Fattar inte att detta är det man ska kalla för sommar. Regn och blåst, känns mer som höst om man frågar mig men det kvittar ju när man ändå jobbar. Man slipper känna att man missar några härliga dagar på stranden i alla fall.

Ha det bra ! Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: Rassta

haha, såg dig på vägen när jag va påväg till jobbet i morse :P du såg väldigt målmedveten ut xD

2007-07-02 @ 20:51:51
Postat av: Amelie

Aww, att gå hem till dig låter inte sådär jättehärligt så du ska ha cred för att du klarade det ^^ Men tretusen på kläder?! O_o Vi måste shoppa tillsammans nån gång xD

Postat av: Anne

hmm, gå hem lät jobbigt:P fast du fick ju verkligen motion för dagen! vad jobbar du med?

2007-07-04 @ 14:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback