Turn the time forward


timetime

Veckan rullar på och snart är det helg igen, ska bli grymmt skönt. Fick mitt nya schema för terminen i måndags och är rätt så nöjd. Den extremt långa hålan på tisdagar har blivit lite mindre och det tackar vi för(!). Men sen har jag förlorat min två sovmorgonar vilket jag är lite mindre nöjd med och resten ser ut precis som förra terminen  fast andra ämnen på vissa timmar. Så i stort sätt är allt som vanligt.

Skubbade från tyskan idag igen fast att jag vet att jag egentligen borde gå, men jag orkar fan inte med och höra på den där jävla kärringen. Man undrar ibland om hon rymt från något tyskt mentalsjukhus eller något. Det mest skumma och fasktiskt allra roligaste hon har gjort hittills var när hon mitt i en text började prata om bögar som knullar för att en frågade henne om huvudpersonen i texten var homosexuell. Alla asgarvade men hon fattar aldrig att man inte skrattar med henne utan åt henne. Sen eftersom jag är den enda som läser Tyska steg 4 det här året så särbehandlar hon mig hela tiden och är extra gullig (om man nu kan kalla en 50-årig klimakterie-kärring för gullig) mot mig. Är lite rädd för att hon ska våldta mig på ett betygsamtal eller något xD. Men man får försöka se det positivt och hon gnäller ju faktiskt aldrig eller i frågasätter varför jag inte är där så ofta och det är ju bra.

Har blivit en del frånvaro i andra ämnen också men jag är ju världsbäst på att komma på ursäkter så det har fixat sig väldigt smärtfritt. Men ska kämpa på nu riktigt mycket nu när jag bara har en termin kvar. Kommer faktiskt att sakna Olympia lite när jag slutar men ändå vill man bara att tiden ska gå extra fort så att man kan ta studenten och "bli fri". Har tänkt mig att ta ett år ledigt och få lite omväxling i livet. Har en kontakt på Carlings på Väla nu och hoppas att jag ska kunna fixa en plats där lagom till att jag tagit studenten. Det hade ju verkligen varit den perfekta arbetsplatsen för mig och han verkade rätt så positiv sist jag snackade med honom så man får hoppas på det bästa. Önskar verkligen att tiden bara ska gå nu, vill ha den 8 juni nu och sen börja med något helt nytt på måndagen därefter och bara känna mig fri från skolan ( i alla fall i ett år). Vad det beträffar mitt helgjobb så har det inte kommit någon vart men det ser ändå positivt ut, i alla fall om man ska tro farsan.

Rocky Balboa

Helgen som kommer ser tråkigt nog jävligt lugn ut. På fredag ska jag och några polare och se nya Rocky-filmen på bio, vilket ska bli kul. Självklart ska vi se den på premiären ;). Har gillat alla de föregående filmerna jättemycket så att se denna på bio och dessutom på premiären är ju en självklarhet. Biljetterna släpps idag så jag sitter och bevakar SF:s hemsida som en jävla jude för att få bra platser. Detta är ju den sista filmen i Rocky-antologin och även den enda som jag kommer att ha möjlighet att se på bio (den senaste kom 1990 och då var jag 2 år). Sen lördag ser inte så händelserik ut precis men något ska man väl kunna hitta på. Jag med min grymma fantasi ska nog komma på något ^^. Sen söndagen ser totalt innehållslös ut :(. Jag ska inte ens plugga (JIPPIE !!!) vilket jag tackar för, är riktigt trött på helger då jag måste läsa till något prov eller skriva uppsats. Det enda "problemet" nu är att komma på något kul att göra men det fixar sig ;).
Sen på tisdag är det fest, Olympias "Teensfest-kommité" har ordnat fest på The Tivoli och mina klasskompisar ska såklart dit. Kan typ inte tänka mig någon av dem fulla så det ska bli kul att se ;D. Riktigt skönt att man har "friluftsdag" dagen efter så att man slipper gå till skolan om man nu skulle råka bli bakis xD.

Ha det bra ! Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: Pelle

JAG SKA MED PÅ OLYMPIA FESTEN :) Jag smyger in som Dajana Dzabic. Eller också hoppar jag ner i dina byxor *blink blink* haha, aww, vi kommer sakna Fredrik på olympia too. Eller ja "vi", men jag är där rätt ofta o stöter på dig jämt så det räknas faktiskt.. vi får fan göra nått i helgen. I AM GOING CRAZY!!

2007-01-18 @ 12:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback