Keep movin'


Rocky


"The world ain't all sunshine and rainbows, it’s a very rough mean place. And no matter how tough you think you are it’ll always bring you to your knees and keep you there. Permanently if you let it. You or nobody ain’t never gonna’ hit as hard as life.
But it ain’t about how hard you hit, it’s about how hard you can get hit and keep movin’ forward…how much you can take and keep movin' forward. If you know what your worth go out and get what your worth, but you gotta’ be willin’ to take the hit."



Texten ovanför är citat ur nya Rocky-filmen, självklart var jag på premiären i fredags och såg den. Hela filmen var jättebra men jag fastnade just för denna monologen eftersom den stämmer så jävla bra. Om denna filmen inte blir succé så är det någon konstigt med svenska folket. Visserligen kanske man borde ha sett i alla fall första filmen för att se och förstå alla detaljerna i denna men tror att även en person som inte sett någon av de fem föregående kan tycka att den är bra. Verkligen det bästa möjliga slutet på hela Rocky-antologin, längtar redan till den kommer på DVD ;D.

Innan bion var jag och Sanna hemma hos mig, vi skulle egentligen se OC men det blev mest en massa flummande ^^.  Sen vid tjugo över sex stack vi och hämtade Jonne och sen drog vi till bussen. Under bussresan hoppade en yr Elle och en bitchig Sossa på och förgyllde kvällen ännu mer ofcourse xD. Väl i stan träffade vi resten (ja ni vet vilka ni är xD). Någon var hungrig (har ingen aning om vem ^^) så vi stack upp på Mcdondals och käkade och snackade eftersom vi hade så mycket tid kvar till biljetterna skulle hämtas men efter en stund ringde Ricky. Han, Andy och Nicke med respektive flickvän skulle se Göta Kanal 2 och ville träffa oss utanför SF innan deras film skulle börja. Väl där nere kommer Ricky springande som en jävla isbjörn och hoppar rätt in i högen (såklart, det är ju hans sätt att hälsa ;P). Vi väntade en stund på att de sista skulle komma och sen gick vi in och hämtade biljetterna, köpte godis och lämnade de som inte skulle med på bion vid sina bussar. Jag hade såklart bokat bra platser i salongen och alla verkade gilla filmen mer eller mindre ^^. Efter filmen hade vi typ 10 minuter på oss att hinna med sista bussen hem så vi fick skynda oss xD. Nere vid bussen träffade vi Andy och hans flickvän som också skulle till Ekeby. Satt med Sanna hela vägen tills hon skulle av i Bårslöv och sen joinade jag resten. Andy and the others hade ju som sagt sett Göta Kanal 2 och tyckte tydligen att den hade varit bra så man får väl ta och se den också (fast inte på bio ;)). Väl hemma kände jag mig jävligt trött så jag somnade nästan direkt.

Rocky2

Sen lördagen gick mestadels åt till att vara social med morsan och farsan men hann även med att dra ut en runda med Jonne i det jävla blåsvädret. Har ingen jävla aning om vad som händer idag, söndag, men förmodligen ingenting (sega helger är verkligen underbara xD). Sen är det ju skola imorgon igen, förra veckan var verkligen soft eftersom jag kunde flexa lite med tiden och skylla på att jag hade problem med mina individuella val men det kommer tyvärr inte funka den här veckan ^^. Har plugg att fixa också, redovisningar och prov osv. så jag måste tyvärr plugga mkt. Tur att man har Sanna då som kan lysa upp tillvaron lite ^^.

Ha det bra alla, Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: frida

så även jag kan se rocky alltså ? :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback