First week has passed

Enjoy Capitalism

Första skolveckan år 2007 är nästan gången och jag pustar ut inför helgen. Även fast att jag knappt har haft några lektioner så har det varit jobbigt. För det första jämför man ju veckan med en vecka på lovet och kommer självklart fram till att lovet var tusen gånger bättre och man undrar vad fan man gör i skolan när man lika bra kan ligga hemma i sin säng och softa. För det andra så har jag sett hur den här terminens schema kommer se ut och det är fan allt annat än soft, har inte räknat men vet att jag har fått några fler lektioner än vad jag hade förra terminen och för det tredje har jag ett projektarbete som hänger över mig och de två som tillhör min projektgrupp är mer eller mindre väck både fysiskt och psykiskt (en av dem i alla fall).

Det som man kan se som positivt är att jag faktiskt har kommit igång med min träning igen efter att ha tränat från och till i ett halvår. Ska ge järnet nu så att jag kan vara trimmad till sommaren. Äntligen känner jag motivationen fast för tillfället är det nog min träningsverk som känns allra mest ^^. Jag har även ett helgjobb på G (ÄNTLIGEN !). Farsan hade en kontakt som skulle börja jobba på ett nytt ställe de där behövde lite extra folk så förmodligen hör han av sig inom det snaraste. Äntligen äntlige äntligen ett positivt svar, känner verkligen att jag behöver lite extra pengar i månaden. Känns lite tråkigt att väldigt ofta behöva be farsan om pengar, det är ju jävligt bekvämt men vill ändå göra något eget. Dessutom är jag som många kanske vet en aning pengabesatt så kan jag jobba ihop lite extra pengar så är ju det bara bra. (enjoy capitalism xD)

Helgen som kommer nu ser ut att bli rätt så tråkig och innehållslös, var och en har saker att göra på sitt håll och jag borde faktiskt plugga fysik A till på tisdag. Jag har kursprov då och måste verkligen fixa den här kursen xD. Det är dock bara fredag imorgon, börjar tjugo i ett så jag har en rätt så lagom stor sovmorgon. Ska dra och sola lite solarie innan skolan hade jag tänkt och efter skolan ska jag med Elle till Väla och köpa lite grejer till mitt rum. Håller på att fixa om och byta ut lite just nu och eftersom nästa vecka kommer att vara full med plugg så köper jag allt imorgon. Sen på kvällen vet jag inte riktigt vad som händer men förhoppningsvis något bättre än att bara sitta och glo på en dammråtta i ett hörn ^^.

Ha en nice helg allihopa, Kisses for the girl !

Kommentarer
Postat av: Razzta

:O skaffat jobb å skit nu?! vafan Fredde :P me wants xD

2007-01-13 @ 00:19:29
Postat av: Sossan

aww hoppasdu får jobbet freddson ;) JAG VILL HA SOMMARLOV xD Helgerna räcker kanppt, men ska inte klaga, det är alltid nåt xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback