Update #1


image71


Jag har inte blockat på ett tag så här kommer en liten update. Bilden är ett smakprov på hur man kan se ut en tråkig och halvsömning söndag.

I fredags var det såklart fest, vet inte hur många fredagar i rad det har blivit nu men det är några stycken. För omväxlings skull så blev det en hemmafest med lite nytt och roligt folk, vilket jag tyckte var jävligt kul.
Dricka hade jag inte köpt någon så det blev ett besök på en nice bar nere vid norra hamnen här i Helsingborg. De flesta stack dock direkt till festen så det slutade med att det bara var jag och Lotti som stack dit, tur att vi alltid har det roligt ändå. Kvällens började med att man beställde in en flaska champagne såklart. Jag har verkligen fastnat för denna härliga dryck och har inga planer på att släppa det heller även om det kostar en del man köper varje utekväll. Efter att ha tömt den flaskan och testat på en ny drink som de kallade för Fashionpashion och en vanlig Cosmopolitan så bar det av mot festen.
Väl där blev det lite flummande och några öl slank det också ner under kvällens gång. I slutet blev det dock bråk som jag aldrig riktigt fattade hur eller varför det hade börjat och som jag tyckte var ganska onödigt. Dock delades det faktiskt ut en välförtjänt smäll men efter det var det bara en massa tjaffs om allt och ingenting.
Kvällen slutade hemma hos min älskling, Sanna, tsm med henne och Elle. Elle skulle tvunget ta en runda i badkaret så jag och Sanna myste lite på soffan under tiden tills jag däckade på hennes säng och inte vaknade förrän nästa morgon.

Helgen bara drev förbi och igår, måndag, var det dags för jobb igen. Nu kan jag verkligen säga att jag är less på det stället. Man får seriöst inget vettigt utav det förutom lönen en gång i månaden men jag vill ha mer. Känns skönt att man har körskola att sköta också i veckorna som dessutom ger mig ledighet från mitt jobb de dagarna jag är där och läser.
Förhoppningsvis får jag svar från Lund snart också om ifall att jag har kommit in på juridik-kursen som jag har sökt eller ej. Känner mig ganska säker på att jag kommer att få en plats där, annars vet jag inte riktigt vad jag gör. Många av mina polare börjar ju sitt sista år på gymnasiet nu, dock kan jag inte riktigt säga att jag tycker synd om dem. Ska sanningen fram saknar jag faktiskt skolan lite. Eller kanske inte själva skolan utan mer känslan av att tillhöra något, något som gör att jag utvecklas som människa och gör att jag känner att jag gör något meningsfullt. DHL i Klippan är allt annat än meningsfullt för mig kan man lugnt säga och rasterna tillsammans med de andra anställda också i stora drag. Där finns såklart vissa ljusningar, det finns det i det mesta, men över lag är allting bara segt och det känns som om hjärnan bara sjunker ihop mer och mer som en punkterade ballong.

Tur att lönen är så pass okej som den är för annars tror jag nog inte att jag hade fortsatt. Jag har ju, som ni säkert har fattat, fått ett större utflöde med pengar än vad jag haft någonsin tidigare och det känns på sätt och vis skönt att kunna köpa i princip allt man vill utan att be farsan om pengar, som det blev väldigt ofta innan jag började jobba. Jag borde egentligen spara men hittills har det bara blivit en massa utgifter och så kommer det nog att fortsätta ett tag framöver. Mitt förnuft vill spara men jag själv vill köpa det jag känner för och spara det som blir över (om det nu blir något över). Man lever bara en gång och den gången är nu, och då ska man verkligen leva till hundra procent tycker jag.

Ha det bra alla ! Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: Pelle

Håller fullkomligt med dig om att man bara lev en gång. Shoppa så mkt du kan :) hade jag gjort om jag hade kunnat.. håller tummarna för Lund hjärtat. Ses snart (L)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback