The summer is really over

image74


Kom hem för bara en liten stund sen efter en soft kväll med Ricky och Steffie. Man känner verkligen att sommaren är över nu och jag hatar det. Värmen är i princip borta och verkar inte komma tillbaka och inte nog med det så börjar de flesta polarna skolan imorgon.

Allvarligt talat känner jag mig nästan som en lodis eftersom jag jobbar just nu. Känner mig precis som om jag bor i min egen avskilda värld och inte har någon framtid över huvud taget. Hade seriöst hellre gått i skolan nu men Lunds Universitet har fortfarande inte behandlat min ansökan till den där juridik-kursen som jag vill gå. Ibland kan man verkligen undra vad de gör istället för att jobba, man tycker ju att den ändå borde komma igång snart.
Känner redan nu att detta kommer att bli en lång höst och en lång vinter för mig, eller så är det bara som det känns nu? Jag menar, pengarna jag tjänar är ju inte fel och mina helger är ju roligare än någonsin.

Detta är helt klart ett bra exempel på att man inte både kan ha kakan och äta den. Innan gick tänkte jag alltid på hur jag skulle hitta en bra jobb så att jag kunde tjäna egna pengar och slippa be farsan alltid. Nu har jag pengarna men inte samma sköna vardag. Jobbigt när man aldrig blir riktigt nöjd but that's life I guess. Hoppas alla ni som börjar skolan får en nice första dag i alla fall och jag ska försöka att ha det roligt på jobb eller något liknande.

Nu ska jag drömma mig bort med lite OC or something like that!


Ha det bra alla ! Kisses !

Kommentarer
Postat av: Pelle

Fattar vad du menar Fredrika. Suger rejält med höst o vinter, men vadfan ska man göra? vi får helt enkelt röja helgerna igenom, o så får du stå ut med ditt jobb tills ngt bättre dyker upp. Som kanske en intagning till Lund? Håller tummarna gullet. Första dan imorrn.. I dont even want to think about it. (L)

Postat av: Rassta

MEN! JAG HAR INGA OC AVSNITT MED MIG!!!! :( JAG SAKNAR TAYLOR! ;P

2007-08-20 @ 19:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback