Let's get physical



Ja, då är det bara ungefär två timmar innan man ska åka in och jobba. Skönt att det är sista dagen för den här veckan i alla fall. Har bestämt mig för att använda resten av veckan till att göra teorikörskolan och sådant viktigt. Börjar faktiskt komma igång bra med den och var så nöjd med mig själv efter körlektionen innan idag att jag åkte ut till Väla och köpte en jättesnygg Fred Perry-kofta. Vet inte varför jag alltid fastnar för deras plagg men det blir ofta så, försöker variera mig även märkesmässigt men sånt funkar ju inte alltid.

Ännu en helg har ju passerat och man kan lugnt säga att den har varit full med en massa festande.
I fredags var det Malmöfestivalens sista dag så jag och tre polare åkte dit för att känna på festivalstämningen en sista gång detta året och för att bland annat se banden Joddla med Siv (tredje gången för mig i år) och själklart The Ark. Joddla var coola på sitt eget lilla vis som vanligt men efter tre konserter med dem så börjar det faktiskt bli lite tjatigt för även om allting är live så låter de exakt likadant varenda gång.
Emellan Joddla och The Ark letade jag och Danne upp en bar där man kunde köpa champagne, detta tog ju "bara" en halvtimme. Folk i baren trodde att jag skulle fira något och jag fattade fan inte varför det var tvunget, jag dricker champagne för att det är gott och inget annat. Vi drack upp champagnen och sen blev det en del drinkar på det. Efter detta yrade vi ut i natten och mot den stora scenen för att se The Ark, det var en riktigt nice kväll och ett jävligt bra avslut på festivalen.

Lördagen började också fint, en tjejkompis till mig skulle ha 18-årsfest och jag var självklart på G. Innan festen drog jag, Sanna och Lotti ut på krogen för att förfesta lite och självklart var det jag som bjöd på drinkarna den kvällen. Efter ett antal olika drinkar och lite shotar så drog vi vidare och bort mot festen och allt började hur nice som helst, folket där var hur trevliga som helst och man kände de flest sen innan. Dock slutade det inte lika bra. När jag var på väg ut kom två killar som också hade varit på festen och knuffade till mig och det slutade med att jag fick några hårda slag i ansiktet. Jag förstod ingenting just då eftersom jag inte var nykter direkt men blev desto argare när jag märkte att det blödde från min mun. Allting lugnade ner sig när jag och Sanna kom hem till henne. Dock blev jag påmind om incidenten när jag vaknade morgonen efter och kände hur svullen min underläpp hade blivit.
Nu har svullnaden börjat gå ner men jag glömmer aldrig detta, så lågt att hoppa på någon sådär. Jag har aldrig riktigt förstått det där med att leka gangster och lär nog aldrig göra heller för så som jag har upplevt det hittills så är det bara något som folk med väldigt lågt IQ gör, sorgligt men sant.


Ha det bra alla ! Kisses !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback