Rest in paradise my friend <3

image26

Prince den största stjärnan på himlen,
den fjärde april lämnade du oss med en chock som följd
hoppas du har det bra där du är nu,
lovar att ta hand om mamma åt dig !
//Fredrik

Som ni kanske förstår så har Prince, vår katt, dött efter en lång tids konstigt beteende och sjukdom. Jag är inte den som bölar över en sånn här sak men självklart känns det väldigt tråkigt och jävligt tomt här hemma. Pappa ringde mig på jobb idag och berättade och jag fattade direkt att det skulle bli jobbigt när jag kom hem, mamma älskar ju den katten över allt annat. Mycket riktigt så var mamma helt förkrossad när jag kom hem. Jag hjälpte henne att få honom i jorden och plockade undans hans skålar och dylikt och diskade dem. Även om jag inte direkt visar det så saknar jag nog honom precis lika mycket som de andra och han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Vila i frid kompis <3

Nu tillbaka till något annat, som ni kanske redan har förstått eller vet så har jag som sagt ÄNTLIGEN fått jobb. Ska jobba fram till torsdag denna veckan och det känns faktiskt väldigt bra. Själva jobbet suger lite från och till men det är ju i alla fall egna tjänade pengar plus att man får lite arbetsvana. Började som sagt i måndags på ett förtag som heter DHL och ligger i Klippan, väldigt tråkigt ställe och arbetsuppgifterna går till stor del bara ut på att packa saker plus att de anställda ligger på samma nivå som en femtonåring i fjortisstadiet. För övrigt är allt helt lugnt och tiden flyter på rätt fort så jag ska inte klaga. Där har jag varit två dagar denna veckan (måndag-tisdag) och ska även vara där idag, torsdag.
Onsdagen var dock lite annorlunda, jag blev hastigt och lustigt flyttat till Tretorn i Helsingborg. Där har jag bland annat sysslat med att lasta av lastbilar och sortera varupallar och plasta in dem. Har nog aldrig varit med om ett softare jobb plus att vi hade ungefär dubbelt så många raster som på DHL. Mina åtta timmar idag kändes som typ 3 så det är synd att jag inte fick jobba där imorgon också utan måste tillbaka till "bebisarna" i Klippan. Förstår varför just de har fått fasta jobb där för man måste verkligen vara riktigt väck för att orka jobba där varje dag.
En annan skön grej med att jobba, förutom pengarna, är att när man har slutat så har man verkligen slutat och är inte tvungen att åka hem och plugga som man är tvungen när det är skola. Därför har man ju haft en del fridtid när man kommit hem. I måndags var vi i Asmundtorp och träffade en tjej från Göteborg som Ricky känner och som var här och hälsade på en kompis, värsta flummiga kvällen kan man lugnt säga. I tisdags var vi några stycken hemma hos Sossa och hade filmmys, vi såg komedin "John Tucker must die" som var helt okej men inget som man ser mer än en gång tror jag. Igår, onsdag, var jag och Jonne på biopremiären av filmen "300". Den handlar om 300 Spartanska krigare i dett antika Grekland som ska försvara sin stad mot de Persiska folket som invaderar. Väldigt väljord och mycket sevärd(!). Sen att jag skulle vilja kasta något i huvudet på den fula emo-killen som satt framför mig just för att han var så jävla ful är en annan sak xD. Efter filmen gick vi till bussenhållplatsen för att ta bussen hem och där träffade vi Lotti och en MYCKET kramig liten Sanna plutt. Man fick veta lite om vad de gjort under kvällen och sådär och jag kan säga att man gjorde helt rätt som drog på bio istället för att följa med till gröningen.

Påsklovet är snart slut vilket är jävligt tråkigt men i år kan man ju lugnt säga att jag gjort något bra av det. Men än är det inte över, Sanna ska ju bland annat hinna fylla 18 på fredag vilket ska bli en riktig höjdarkväll (!). Ska även hinna med att köpa ett par nya skor IGEN (!!). De fina Lacoste-skorna jag köpte passade tydligen inte min högerfot så första gången jag använde den skavde de ett hål på min fot och hela skon blev missfärgad av blod. Jag försökte reklamera varan men fick tyvärr inte igenom det. Fast tjejerna på Håkanssons var ändå snälla, de ringde mig igår och sa att de tyckte att det var förjäligt att en alldeles ny sko skulle gå åt helvete sådär så de gav mig ett presentkort på 200 kronor som plåster på såren. Fast jag kommer nog ändå inte att köpa något där på ett bra tag eftersom den skon var den enda som jag tyckte riktigt mycket om av deras utbud, tror att det blir ett par Tretorn-skor på trampolin istället som jag ska försöka få köpta imorgon. Ska ändå dra dit med Jonne och hjälpa honom att hitta några skor som passar honom, kommer bli svårt men det ska gå.

Ha det bra alla ! Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: Amelie

Beklagar sorgen, jag kan tänka mig hur hemskt det måste kännas att förlora honom. Förlorade själv min kanin som jag haft i sju år förra året och har fortfarande inte riktigt fattat att han är borta. Man får ju hoppas att de har det bättre i himlen nu (:

Vad jobbigt ditt job lät, men nu har du ju i alla fall pengarna att gotta dig med ;P Och det där med skon var ju bara fruktansvärt äckligt... hur kunde du inte ha märkt det innan? ^^ Hoppas det löste sig i alla fall och att du fick några nya (;


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback