Fredde goes working class !



image25

Dagens val av bild har inget med något av grejerna i bloggen att göra men de som känner för det kan gärna få ta åt sig. Det är just den meningen som snurrar i mitt huvud just nu i alla fall.
Kan även säga att det är en sorgens dag eftersom Mif Redhawks idag den 1 april 2007 förlorade kvalserien och halkade ner i allsvenskan bland de andra förlorarna *host*Rögle*host*. Får hoppas att de tar igen detta nästa säsong och man kan faktiskt se ljust på det hela också, nu kommer vi att få se Malmö kicka Rögle oftare än bara i kvalserien.

Nu tillbaka till mitt liv. Man har ju påsklov och allt nu fast jag kan personligen inte riktigt kalla det för lov eftersom att jag ska jobba den största delen av veckans dagar. Farsan ringde mig i onsdags förra veckan och berättade att han kunde fixa jobb till mig på lovet. Jag blev ju självklart jätteglad men nu är jag inte speciellt säker på om det är så roligt. Jag var där i torsdags och skrev på lite papper och hämtade ut arbetskläder. Redan då förstod jag vilka jävla korkade as där jobbar. Sen var jag emot det här med att ta ett jobb på ett lager eller liknande eftersom jag vet att jag har för mycket IQ för att slösa bort mina dagar på att fjolla rundor och flytta lådor. Men eftersom att det bara är fyra dagar så kan jag ge det en chans i alla fall och extra pengar är ju aldrig fel. Dock är det här jobbet förhoppningsvis bara en engångsföreteelse.

Men inte nog med det så måste jag ta en runda på stan idag efter jobbet eftersom att de nya skorna jag köpte i fredags inte riktigt är som de ska, eller inte högerskon i alla fall. Det upptäckte jag i lördags när jag och Jonne var ute och flummade på kvällen. Jag kände att något var lite konstigt lite ovanför hälen men jag tänkte inte mer på det. När jag sen kommer hem till Jonne och tar av mig skon märker jag att kanten bak på skon har sågat sig in en bit på höger fot och att det har blödt ner hela skon där bak så att den var helt röd på insidan. Jag ska ju självklart ha ett par nya eftersom det går ju inte att ha en sko som är deffekt och som man skadar sig på.

Förutom incidenten med skon har helgen varit relativt seg utan så mycket att komma med. Igår, söndag, var jag dock inne i stan och gjorde några ärenden och hade dessutom kommit överens med Juffs och lilla söta Jenney att jag skulle träffa dem på Knutan. Såklart kom jag först och fick stå och sega en stund innan Juffs dök upp, vi hann stå och snacka ett tag innan Jenney också dök upp. Eftersom ingen annan hade några planer på vad vi skulle göra så drog vi bort till SF Bio så att jag kunde hämta ut min och Jonnes biobiljetter tills på onsdag eftersom att jag inte kommer att ha tid att göra detta någon annan dag (ska självklart se 300 på premiären, vad annars?). När vi kom ut därifrån så ringde Juffs kompis Millan a.k.a. Ahmed som jag då tycker om att kalla henne. Hon och hennes kille ville hänga med oss och det gick självklart bra. Efter en lång väntan och mycket handkrämskletande så kom Millans kille på att han var hungrig och ville käka på McDonalds (var annars liksom xD). Det tog lite tid för honom och Millan att beställa eftersom de fick byta kö typ tre gånger men det gjorde inte så mycket eftersom att vi hade det roligt ändå. Jenneys sjuka och torra humor underhöll oss ett bra tag och för övrigt tyckte jag att det var roligt att jävlas lite med henne för hennes längd (tjejen är 1,53 m lång, sjukt gulligt !) men hon tyckte mest att jag mobbade henne. Sen vid fem i halv nio följde Jenney mig ner till bussen och jag åkte hem eftersom att jag ska jobba idag.

Just nu sitter jag här och undrar hur fan detta jobbet ska gå men förmodligen bra eftersom det är mig vi snackar om. Fick en lite flummig vägbeskrivning men förhoppningsvis hittar jag dit och slipper att jobba röven av mig allt för mycket.

Ha det bra alla ! Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: Karoline

Tjoho, någon som är längre än mig! Det är inte varje dag man stöter på det ;)
Isch, det låter väldigt smärtsamt det där med skon, har du inte ont i foten nu? Jag kan fortfarande inte ha mina klackskor från UKM, it hurts O.o
Hoppas att ditt jobb inte suger alltför hårt. Du får åtminstone lite extrapengar! Och det är ju aldrig fel :)
Ha det göttans, Freddelito^^

Postat av: Pelle

good luck med jobbet xD Tänk på pengarna ffs ;) det som räknas. Korta människor ÄR roligare. O dissarn! Ska ni inte med till gröningen för att gå på bio? :O dat just sucks! well, klara jobbet, I´m rooting for ya.. and MIF redhawks ;)

2007-04-04 @ 00:31:44
URL: http://pyrefly.blogg.se
Postat av: jenney ofc.

HAHHA! du mobbade mig big time för min längd ._. ska fan ta såna hormon piller så jag växer har jag bestämt !

2007-04-04 @ 09:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback