Bloggish & Valborg !



image32



April 2007 går mot sitt slut och sköna maj, med allt vad det har att erbjuda, närmar sig. Detta gör att jag inleder denna blogg med en bild på ett mysigt majbål. Maj är en så härlig vårmånad och jag hoppas att den har mycket positivt att ge även detta år. Snart bara en månad kvar till studenten, maha! ;D

Någon klagade tidigare ikväll på hur långa mina bloggar var så jag tänkte försöka fatta mig kort i den här xD.
Veckan som har gått har varit väldigt soft, pluggandet har inte varit överdrivet och jag känner faktiskt att jag kommer att hinna med allting utan problem vilket känns jävligt nice. 
I onsdags var man med biologin på Lunds sjukhus på en föreläsning om hjärnan och fick även se en video där de opererade bort en tumör ur hjärnan på en person. Lite sådär lagom äckligt fast en tjej svimmade. Disikering börjar dock bli en vana vid detta laget, känns som vi alltid snittar sönder djur nuförtiden i skolan. I tisdags var det en duva, i onsdags var det den där hjärnan i Lund och i torsdags en bläckfisk. Fast det är i och för sig ganska roligt, folk tycker att jag verkar ha en framtid som slaktare och jag förstår lite varför faktiskt ^^.
Torsdag och fredag var kortisdagar vilket jag tog emot med öppna armar, nu när det har varit så nice väder så har man verkligen inte velat sitta inne precis.

Långhelgen har börjat soft, har bara varit med polare nu i två dagar plus att jag har hunnit med en runda i in till stan och köpt min Ralph Lauren-pikétröja. Allting känns lite som uppladdning inför Valborg som förhoppningsvis ska bli jävligt roligt. Jobbar dock från sju till fyra men jag ska nog överleva denna gången också fast att jag hatar att vara på DHL i Klippan. Stackars dem som jobbar där alltid, fast i och för sig är de nog för korkade för att förstå hur dåligt det egentligen är. De går där dag ut och dag in som ett gäng råttor i en bur och gör vad de högre säger till dem. Snacka om att bli trampade på, Har lovat mig själv att aldrig hamna på ett sådant ställe när jag väl ska börja jobba "på riktigt" xD. När jag har slutat slava kommer det att bli stressigt för att jag först ska hem, viket förmodligen kommer att ta typ 1,5 timme och sen ska jag hinna med en jävla massa och sen in till stan. Men vad gör man inte för en rolig utekväll ;D.

Börjar bli tröttish men håller mig nog vaken stund till med musik och snack med Sanna ^^. Just ny lyssnar jävligt mkt på rappgruppen Förstörda För Livet, härligare texter får man leta efter. Har ni inte hört dem borde ni göra det, ett tips bara! ;). 

Ha det gött alla ! Kisses for the girls !


Kommentarer
Postat av: Amelie

Haha, du skriver ganska långa inlägg faktiskt men det gör ju jag också så jag ska väl inte klaga ^^ Man vet aldrig vad man ska kommentera bara, egentligen borde det vara tvärt om att när man skriver lite finns det typ inget att säga, men med långa blir det istället det så mycket man kan kommentera... Eh, ja. Jag vet inte vad jag ville säga med det här ^^
Dissikerade ni inte en hare också någon gång? Uuuh, glad att jag inte går i din klass xD
VALBORG! Du lovar att hänga med oss ikväll va? I alla fall ett tag, det var ju en hel vecka sen sist :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback