Back on my feet


image30


Jag inleder bloggan med denna ursexiga bild på mig från festen igår och nej jag är inte full utan detta är mitt vanliga beteende. De som känner mig vet, haha^^.
Känns grymmt bra att man äntligen är tillbaka, efter några dagars sjukdom. Jag blir ju aldrig sjuk, trodde jag i alla fall tills jag låg hemma i sängen och orkade inte röra mig på kvällen förra måndagen. Jag var nästan helt frisk i torsdags och tog mig därför till skolan till min enda lektion för dagen. Kände mig sådär halvt väck och gör det fortfarande men det rullar på ändå. Kan fan inte ligga i sängen hur länge som helst. Var rastlös redan efter första dagen liksom. Jag skyller detta på Joddla med Siv-konserten, förra lördagen, som var jävligt varm och svettig. Samtidigt kan jag säga att det i alla fall till en början var en rolig kväll.

Allting började med att Jonne och Nicke kom hem till mig och sen gick vi tillsammans hem till Ricky som skulle ha förfesten. När vi kom dit var det i stort sett det vanliga folket som var där plus Nettan från Osby och hennes polare. Ricky lurade i mig en rom-vodka-cola-blandning på mina öl som jag redan druckit och då var det kört som vanligt. Vi softade hos Ricky ett tag för att sen gå till bussen. Hela bussresan in var det ett jävla liv och vi hade roligt som fan. Väl inne i stan var det ett tag tills The Tivoli skulle ha insläpp så några passade på att käka och sånt. Kön vid Tivvan var inte speciellt lång men folks spritlager var desto större så medans man stod där så fick man flaskor i händerna som folk skickade bakåt så att vakterna inte skulle ta det. Självklart tyckte jag då att det var onödigt att låta det bara vara så jag tog i för kung och fosterland och drack upp det mesta och det satt ju inte helt fel. Väl inne var det fortfarande inte mycket folk så vi placerade oss långt fram men efterhand flöt det in fler och fler och helt plötsligt stod man i mitten av lokalen. Det var ju ingen fara tills Joddla kom in och alla skulle trängas ännu längre fram. Efter typ en halvtimme var jag så varm att jag nästan kröp bort till baren och beställde världens godaste drink, minns ej vad den hette nu men fan vad gott det var, särskilt med tanke på att den var så kall.
Det var ett jävla drag och det höll sig hela kvällen, vilket förståss var jävligt kul. När Joddla sen hade avslutat drog vi oss till bussen och åkte hem. Väl på bussen hamnade man i lite bråk med en kille vilket kanske inte var lika kul men det blir lätt så om någon är irriterande.

Resten av helgen gick till att i stort sätt bara softa och nästan hela veckan också. Som ni läste tidigare så var det inte förrän i fredags jag verkligen har orkade göra något. Sen att jag inte orkar när folk hela tiden ska tolka själv vad jag tänker göra och inte tänker göra är en annan sak. Jag tycker själv inte om folk som gnäller men i detta fallet känner jag mig väldigt frustrerad för vad jag än säger tolkar folk det tvärt emot vad jag försöker få fram. Verkar precis som om vissa ser mig som den elaka som hela tiden bara tänker på mig själv och som strular till saker. Folk kanske inte gör det medvetet men jag märker det. Jag gör aldrig något som jag vet kommer gå helt åt helvete om det inte finns något att vinna på det och ska folk fatta.

image31


Igår var det fest hos Sanna vilket var jävligt kul fast att jag var helt nykter. Hade givit mig fan på att för en gångs skull vara helt nykter vilket jag även lyckades med, vita helger behövs de också. Festen flöt på jättebra och alla hade kul verkade det som, själv hade man ju roligt enda in på natten men det behöver vi ju inte ta här ;). Morgonen efter vaknade man sent, precis som alltid när man sover hos Sanna. Jag hjälpte självklart till att städa upp vilket gick väldigt fort med tanke på att vi hjälptes åt med allt. Resten av tiden flummade man med de som fortfarande kvar i väntan på bussen. Missade två bussar så i mitt fall blev det en rätt så lång väntan, vilket inte gjorde mig ett dugg. Var hemma vid sex-sju ikväll och var tvungen att direkt sätta mig och skriva färdigt min samhällsläxa till imorgon. Vi har väldigt mycket som är igång nu i skolan så man måste verkligen hålla sig själv igång om man vill hinna med allt. 


Ha det bra alla ! Kisses for the girls !

Kommentarer
Postat av: 123

vilken jävla helg det måste ha varit...Jag såg också Siv-konserten och snacka om att det var varmt där...

2007-04-24 @ 13:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback